Sofistas de Lalin
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Liberdade e determinismo

+6
aldaraquirogaalvarez
rubennogueiraotero
manuelenriquezbalado
sandra fernandez
Lidia Iglesias
Admin
10 participantes

Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Lun Mar 15, 2010 11:22 pm

En función do analizado en clase respecto ós tipos de aprendizaxe e o visionado das técnicas de modificación de conducta no film "A laranxa mecánica" de Stanley Kubrick. Busca información sobre este tema e realiza unha disertación sobre o tema "Liberdade e determinismo" Podes utilizar os materiais de inicia do Bloque de Ética e Moral e o artigo sobre Dawkins

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Mar Mar 23, 2010 12:13 am

De María Pájaro Para Admin, Hoy a las 0:14

"Libertade e determinismo"

Sobre este tema hai moitas discusións e dependendo sobre que autor te centres terás un postulado ou outro.
Existiron quenes afirmaban que o ser humano é en esencia bo e necesariamente obrará ben sempre e cando posea os conocementos axeitados. Foron partidarios deste modo de pensar, Sócrates e Santo Tomás de Aquino. Outros afirmaron que o movemento da vontade é independente dos conocementos coma Duns Scoto e Schopenhauer, nun tempo máis actual existen os dous extremos como o de Sartre que expresaba que o ser humano é absolutamente libre e é imposible que se desfaga da súa libertade, aquela persona que non quixese asumir as consecuencias da súa libertade podería actuar dentro da mala fé. O outro extremo é o do psicólogo Skinner quen afirmou que absolutamente todos os nosos actos están determinados polo ambiente.
Adentrándonos na película vista en clase " A laranxa mecánica" podemos destacar a conducta de Alex. Despois da terapia de aversión, Alex compórtase como un bo membro da sociedade, pero non por opción propia; a súa bontade é involuntaria e mecánica, como ben di o título de "laranxa mecánica". No cárcere, o sacerdote critica ao tratamento ludovico alegando que a verdadeira bontade debe se producto da libertade.
Outro tema central é a ofensa á psicoloxía conductual proposta polos psicólogos Watson e Skinner. Watson concedía limitacións ao conductismo e Skinner argumentaba que a modificación da conducta era a clave para unha sociedade ideal coma xa dixen antes. O tratamento Ludovico é a forma de modificación da conducta que os científicos aplicaron a Alex na película, condicionándoo a asociar actos de violencia con malestar físico, previndoo de ser violento. A película incorpora unha desconfianza ao conductismo, enfocándose na deshumanización e na falta de opción nos métodos de modificación da conducta. Ao realizar estes tipos de modificación da conducta, non están deixando ser libre a Alex, e ao facer que se comporte dunha determinada forma ou doutra fai que non estea tendo unha libertade,o que conleva a non ser un ser humano, sería un ser condicionado porque actuaría da forma que os demais quixesen e non libremente como debería.

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty "Liberdade e determinismo"

Mensaje  Lidia Iglesias Mar Mar 23, 2010 11:06 pm

Desde un punto de vista ético enténdese que unha persoa é libre cando se converte no verdadeiro autor da súa conducta, pois é el mesmo o que a determina en función dos valores que previamente asimilou.
Cando non se dá liberdade, ou dáse de forma disminuída, o suxeito actúa impedido por outros factores, circunstancias ou persoas, de maneira que xa non se pode dicir que é o verdadeiro autor da súa propia conducta.Dacordo con isto, pódese afirmar que a condición previa da liberdade nun individuo é a asimilación de valores.
Os primeiros factores que limitan a liberdade do home son os condicionamentos, especialmente o Súper eu.
O Súper eu é a parte que contrarresta ao “iso” e respresenta os pensamentos morais e éticos recibidos da cultura.Para Froid, é unha instancia que surxe como resultado da resolución do complexo de Edipo e que consiste na internalización das normas e prohibicións paternais.
Sen embargo, a liberdade non existe cando unha persoa é “cega” para os valores, é dicir, cando non se inclina, adopta e realiza un valor, ou o rexeita.
Unha das posturas que nega a liberdade humana é o chamado “determinismo”, postura proposta por Skinner.
A tese central do determinismo di que o home xa está fixado ou determinado en certa dirección por diferentes causas que descoñece no momento mesmo e que, polo tanto, a súa decisión non é libre.Algúns dos defensores desta corrente foron Freud e Skinner, cada un coa súa tese sobre o comportamento do home.
Dacorda coa película vista na clase “A laranxa mecánica”, o máis destacado é a conducta do protagonista chamado Alex.Éste é un adolescente que lidera un grupo de amigos cos que pasa o tempo adicándose a todo tipo de violencia (abusos,humillacións aos máis débiles..) e tamén se adican a cometer roubos e asaltos ocasionais para financiar o seu estilo de vida.
Alex é encarceado e, despois de ser inculpado por asasinato,escoita algo sobre un tratamento experimental: O tratamento Ludóvico.Un dos efectos directos de tomar este tratamento é a absolución dos seus delitos se éste funciona, co cal Alex atópase motivado para enfrentarse ao tratamento Ludóvico.
Despois de realizar este tratamento, Alex comeza a comportarse como un “bo” membro da sociedade pero, sen embargo, non toma esta decisión libremente xa que o seu comportamento non se produce por unha asimilación de valores. Este é o tema central da película xa que o seu autor,Burgess, non aceptaba o conductismo.
En conclusión, a liberdade humana non é absoluta. Sempre existen varios obstáculos que a diminúen e, en ocasións, incluso a anulan.Na medida en que falta liberdade, os actos humanos perden a calidade de humanos e chegan a converterse en simples actos dos homes.
A pesar de isto, a liberdade podemos intentar incrementala a partir do nivel de desenrolo e madurez propio de cada un.

Lidia Iglesias

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 23/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty liberdade e determinismo

Mensaje  sandra fernandez Miér Mar 24, 2010 10:40 am

O determinismo é unha doutrina filosófica que afirma que todo acontecemento, incluíndo o pensamento humano e as accións, está causalmente determinado pola irrompible cadea causa-consecuencia.
Unha persoa é libre cando non está condicionada e toma as súas decisións por si mesmo.
Isto observase na pelicula "A laranxa mecanica", na que o protagonista modifica o seu comportamento pero non por el mesmo polo que non toma decisions por el mesmo.Polo tanto, podemos dicir que non é completamente libre porque está condicionado polo tratamento que recibe para que deixe de disfrutar coa violencia.

sandra fernandez

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 23/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty filosofia

Mensaje  manuelenriquezbalado Miér Mar 24, 2010 11:15 am

O determinismo é unha doutrina filosófica que sostén que todo acontecemento físico, incluíndo o pensamento e accións humanas, están causalmente determinados pola irrompible cadea causa-consecuencia. Existen diferentes formulaciones de determinismo, que se diferencian nos detalles das súas afirmacións. Para distinguir as diferentes formas de determinismo convén clasificalas acorde ao grado de determinismo que postulan:
O determinismo forte sostén que non existen sucesos genuinamente aleatorios ou azarosos, e en xeral o futuro é potencialmente predecible a partir do presente (aínda que lógicamente predictibilidad e determinación son independentes, xa que a primeira require ademais certo tipo de coñecemento das condicións iniciais).
O determinismo débil sostén que é a probabilidade o que está determinada polos feitos presentes, ou que existe unha forte correlación entre o estado presente e os estados futuros, aínda admitindo a influencia de sucesos esencialmente aleatorios e impredicibles.

A liberdade é a capacidade de obrar sen unha obriga externa á persoa. Alguén que obra en liberdade é un ser humano libre.
Fil. O ser humano é libre á forza, segundo Sartre. Este filósofo tomaba a liberdade como supremo do ser humano.
A liberdade do home vese fundamentada polo feito da súa carencia de instintos.Deste xeito, a un estímulo externo o ser humano pode responder con múltiples opcións, entre as cales temos que escoller unha. Os animais non racionais, ó ter a resposta ós estímulos programada polos instintos, non poden escoller e polo tanto non son libres.
A liberdade implica responsabilidade, pois se se pode tomar decisións ten que correr coas consecuencias correspondentes. Isto pode observarse no campo do dereito e da teoloxía no caso dos accidentes, crimes pasionais, homicidios e asasinatos.
Despoi de recompilar estes datos pola rede,vou adicarme a comentar os anacos da pelicula que vimos na clase,chamada A Laranxa Mecánica e dirixida por Stanley Kubrick.
O actor principal,baixo o nome de Alex e un xoven rapaz,que ata que sometido a terapia de aversion comportase de maneira violenta desobediente e inactiva,esto ultimo con referencia como ben se pode observar na pelicula nin traballa polas noites como lles di a seus pais nin vai ao colexio pola maña.
Despois da terapia de aversion,Alex convertese nun bo membro da sociedade ao sair da carcere.

manuelenriquezbalado

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 24/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty liberdade e determinismo

Mensaje  rubennogueiraotero Miér Mar 24, 2010 11:33 am

O determinismo é unha doutrina filosófica que sostén que todo acontecemento físico, incluíndo o pensamento e accións humanas, están causalmente determinados pola irrompible cadea causa-consecuencia. Existen diferentes formulaciones de determinismo, que se diferencian nos detalles das súas afirmacións. Para distinguir as diferentes formas de determinismo convén clasificalas acorde ao grado de determinismo que postulan:
O determinismo forte sostén que non existen sucesos genuinamente aleatorios ou azarosos, e en xeral o futuro é potencialmente predecible a partir do presente (aínda que lógicamente predictibilidad e determinación son independentes, xa que a primeira require ademais certo tipo de coñecemento das condicións iniciais).
O determinismo débil sostén que é a probabilidade o que está determinada polos feitos presentes, ou que existe unha forte correlación entre o estado presente e os estados futuros, aínda admitindo a influencia de sucesos esencialmente aleatorios e impredicibles.

A liberdade é a capacidade de obrar sen unha obriga externa á persoa. Alguén que obra en liberdade é un ser humano libre.
Fil. O ser humano é libre á forza, segundo Sartre. Este filósofo tomaba a liberdade como supremo do ser humano.
A liberdade do home vese fundamentada polo feito da súa carencia de instintos.Deste xeito, a un estímulo externo o ser humano pode responder con múltiples opcións, entre as cales temos que escoller unha. Os animais non racionais, ó ter a resposta ós estímulos programada polos instintos, non poden escoller e polo tanto non son libres.
A liberdade implica responsabilidade, pois se se pode tomar decisións ten que correr coas consecuencias correspondentes. Isto pode observarse no campo do dereito e da teoloxía no caso dos accidentes, crimes pasionais, homicidios e asasinatos.
Película:
O protagonista Alex, amante da música clásica (principalmente Ludwig van Beethoven) e líder dunha gangue de delincuentes que matan, rouban e estupram, cae nas mans da policía. Prendido, Alex é usado nunha experiencia chamada "Método Ludovico", creada polo Estado e destinada a refrear os impulsos destrutivos dos delincuentes. Cando volta ás rúas rexenerado, pasa a sufrir con aqueles que antes eran as vítimas. Tras ser usado nun xogo político polo partido de esquerda, o Estado reverte o seu "tratamento".

rubennogueiraotero

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 24/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  aldaraquirogaalvarez Miér Mar 24, 2010 9:56 pm

O home é un complexo de reaccións bioquímicas, fundamentalmente as producidas no sistema endócrino e no nervioso, que se producen non libre, senón necesariamente, e dan lugar a unha determinada estructura somática e a un determinado temperamento, os cales, conxuntamente, son os determinantes da conducta humana. Estar reaccións bioquímicas, son, á súa vez, efecto do código xenético de cada individuo.
Seguindo esto chegaríamos ó seguinte esquema: o código xenético determina ós sistemas nervioso e endócrino, que determinan a estructura somática e o temperamento, que á súa vez determinan o acto humano. Resumindo, o acto humano está determinado pola estructura xenética, polo que nos encontramos con que a suposta liberdade do ser humano está determinada pola xenética. Esta rama filosófica coñecida como “Determinismo biolóxico” obríganos a preguntarnos se a existencia da liberdade é real. Onde comeza a liberdade do ser humano? Cando realmente estamos limitados e non somos donos das nosas decisións ou comportamento?
Como esta, existen moitas outras ramas filosóficas que tratan o mesmo tema, como o determinismo educacional, que fala sobre a influencia da educación no comportamento humano. Realmente, este depende da educación que reciba un ser humano, pero está claro que ó nacer este ser humano elixe a educación que recibe. Entón, limita a educación á liberdade?
En principio suponse que unha persoa é libre cando non está condicionada e toma as súas decisións por si mesmo. Existe algún ser humano que non estea condicionado na toma das súas decisións? O ser humano nace condicionado biolóxicamente pola xenética, recibe unha educación que condiciona o seu comportamento e vive condicionado pola presión da sociedade. Non hai posibilidade de que un ser humano non estea condicionado, polo que a liberdade tal e como a coñecemos non existe.
Respecto á película “A laranxa mecánica”, evidentemente, o comportamento de Alex despois do tratamento non é libre, está condicionado pola terapia. Pero, é libre o seu comportamento antes do tratamento? Non está desde o seu nacemento influenciado pola xenética, a sociedade, a educación e outra serie de aspectos?

aldaraquirogaalvarez

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 24/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Jue Mar 25, 2010 12:46 am

david castros curras para usuario
mostrar detalles 10:10 (hace 13 horas)


LIBERDADE
Podemos distinguir dous tipos de liberdades:
Externa: consiste en que ninguén impídanos trasladarnos e actuar do xeito que nos pareza oportuno,
dentro do que permitan as leis e os costumes do propio país. Esta liberdade pode ser tan
ampla como o marco xurídico e político permítano.

Interna: consiste en querer unha ou outra cousa e poder decidir por un mesmo as cuestións que nos
afectan.

Sen liberdade interna non tería sentido reclamar liberdade política, pois a liberdade interna é a liberdade moral.
Esta liberdade interna ou moral está determinada pola vontade, que por veces é anulada por
estupefacientes, hipnose, control mental,...
DETERMINISMO
Unha tese determinista é a que sostén que as cousas acontecen de xeito necesario, inevitable, seguindo o
principio da casualidade: todo o que acontece é por unha causa, e pode ser explicada a partir desa causa.
Estar determinado e estar condicionado non é o mesmo. O último significa non ser totalmente libre, pero
conservando a liberdade da responsabilidade sobre os propios actos, o cal o determinismo nega.
Pódense diferenciar varios tipos de determinismos:
Ambiental ou educacional: a conduta está determinada por factores ambientais (sociais, culturais,
familiares,...) e por factores educacionais e de aprendizaxe. Nisto céntrase máis o conductismo,
que estuda a conduta humana, sen entrar no campo mental. Estes sosteñen que calquera acción
é unha resposta ás condicións ambientais, e as devanditas condicións pódense modificar mediante o
aprendizaxe constituída por un reforzo positivo (premio) e un negativo (castigo).

Económico: a conduta está determinada por factores económicos (formas de produción, sistema de
vida,...). As claves das guerras, estilos artísticos, doutrinas relixiosas,...están no funcionamento
da economía, o mesmo que a delincuencia ou os traballadores. Todo réxeo o diñeiro.

Un defensor desta teoría é Marx e o seu movemento: o marxismo.
Teolóxico: defende a existencia de algo sobrehumano que é o que determina toda acción. Este ser
(como Deus para a relixión protestante) ou forza (o destino para os estoicos) teno xa todo
previsto e determinado. O home ten a súa vida xa escrita.

Lutero (relixioso) é un exemplo de defensor desta teoría.
Físico: toda a realidade está determinada e pódese explicar mediante leis naturais. Este tipo de
determinismo inclúe a visión mecanicista: a realidade deba ser entendida como un gran mecanismo
ou máquina, é dicir, que todos seus os estados e accións seguen sempre uns patróns fixos.

O máis destacado defensor do determinismo físico foi Laplance, que chegou a afirmar tras o éxito na
aplicación das leis da mecánica newtoniana á astronomía que se coñecésemos o estado actual de
1toda materia e as leis que as rexen, entón coñeceriamos o pasado e o futuro de todo o universo.
Biolóxico (xenético): o comportamento dun ser está determinado polo código xenético que o
define: non somos máis que unha manifestación dos nosos xenes. Os xenes determinan nosa
constitución física, o noso carácter, e incluso as nosas accións máis concretas.

O máis destacado defensor foi Richard Dawkins (zoólogo e etólogo de gran prestixio). Declaróque os
organismos non somos máis que un investimento dos nosos xenes para asegurarse a súa supervivencia. O que
quere dicir que estamos determinados totalmente por eles. Así os xenes perduran cuandoel individuo
desaparece.
Cosmolóxico: consiste na afirmación de que toda realidade está determinada segundo a posición
astral, estelar,...de aquí xorde a ciencia da astroloxía.

OPCIÓNS CONTRA O DETERMINISMO
A defensa da liberdade comporta a unha defensa a favor do indeterminismo. Este non significa afirmar a
indiferenza dá as accións, senón que só existe un condicionamiento producido por moi diversos factores.
Poñamos uns exemplos de indeterminismo:
Teolóxico: a teoloxía católica acepta a omnisciencia de Deus e non por iso nega a capacidade de
elección humana.

San Tomé de Aquino defende que o humano ten capacidade de elección. É o entendemento o que
move a vontade que hai que elixir entre unha cousa ou outra, por iso cabe a posibilidade que escolla o mal en vez do ben
e así equivocarse. Aquí é onde se supón que seguindo o consello e divino acertarase escollendo o ben.
Físico: a partir dela mecánica cuántica, empézase a cuestionar a visión mecanicista do mundo. •
A principal defensora desta teoría é a que leva a cabo a escola de Copenhaguen e o seu principal
representante, Niels Bohr. Este sostén que igual que ocorre coas posicións sempre orientativas e
imprecisa dos átomos, na realidade tamén existe certo tipo de desorde e azar. Aínda que Einstein afirma
que as leis que rexen a realidade non teñen que ser tamén probabilísticas, como na mecánica cuántica.
De todas as formas, Popper asegurouno: a física non compete neste campo, senón a metafísica.
Inmmanuel Kant
Este profesor de lóxica e metafísica propón unha ética formal, racional, universal e necesaria, que non
establecese ningún fin allea a si mesma, senón que tivese como obxectivo actuar conforme ao deber.
Na Metafísica dos costumes (1797) Kant describiu o seu sistema ético, baseado na idea de que a razón
é a autoridade última da moral. Afirmaba que os actos de calquera clase teñen que ser emprendidos desde un
sentido do deber que dite a razón, e que ningún acto realizado por conveniencia ou só por obediencia á
lei ou costume pode considerarse como moral. Describiu dous tipos de ordes dadas pola razón: o
imperativo hipotético, que dispón un curso dado de acción para lograr unha fin específica; e o imperativo
categórico, que dita unha traxectoria de actuación que debe ser seguida pola súa exactitude e necesidade. O
imperativo categórico é a base da moral e foi resumido por Kant nestas palabras claves: Obra coma se a
máxima da túa acción puidese ser erixida, pola túa vontade, en lei universal da natureza.
As ideas éticas de Kant son o resultado lóxico da súa crenza na liberdade fundamental do individuo, como
manifestou noutro dos seus libros en 1788. Non consideraba esta liberdade como a liberdade non sometida ás leis,
2como na anarquía, senón máis ben como a liberdade do goberno de si mesmo, a liberdade para obedecer en
conciencia as leis do Universo como se revelan pola razón. Cría que o benestar de cada individuo sería
considerado, en sentido estrito, como un fin en si mesmo e que o mundo progresaba cara a unha sociedade ideal
onde a razón obrigaría todo lexislador a crear as súas leis de tal xeito que puidesen nacer da
vontade única dunha vila enteiro, e a considerar todo suxeito, na medida en que desexa ser un cidadán,
partindo do principio de se estivo de acordo con esta vontade.
Jean Paul Sartre
Na súa última obra filosófica, Crítica da razón dialéctica (1960), Sartre trasladou a énfases posto na
liberdade existencialista e a subxectividade polo determinismo social marxista. Afirmaba que a influencia da
sociedade moderna sobre o individuo é tan grande que produce a serialización, o que el interpreta como
perda de identidade e que é equiparable ao alleamento marxista. O poder individual e a liberdade só
poden recobrarse a través da acción revolucionaria colectiva.

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Jue Mar 25, 2010 12:48 am

david castros curras para usuario
mostrar detalles 10:21 (hace 13 horas)


Bueno Roberto ahora vou a facer un pequeno resumo dos principais temas filosoficos da pelicula vista en clase, espero que che agrade:

Moral

Unha das principais preguntas moralistas da película - como noutros libros de Burgess - é a definición de «bondade». Despois da terapia de aversión, Alex compórtase como un bo membro da sociedade, pero non por opción; a súa bondade é involuntaria e mecánica, como o di o título de laranxa mecánica. En prisión, o sacerdote critica ao Tratamento Ludovico alegando que a verdadeira bondade debe vir de adentro. Debe ser xenuína.

Psicoloxia

Outro tema central é a aldraxe á psicoloxía conductual proposta polos psicólogos John B. Watson e B.F. Skinner. Burgess desaprobaba o conductismo, chamando ao libro máis famoso de Skinner, Beyond Freedom and Dignity (Máis Alá da Liberdade e a Dignidade), «un dos libros máis perigosos xamais escrito». Aínda que Watson concedía limitacións ao conductismo, Skinner argumentaba que a modificación da conduta (aprender técnicas de recompensa sistemática e castigo) era a clave para unha sociedade ideal. O tratamento Ludovico é a forma de modificación de conduta que os científicos aplicaron a Alex, condicionandoo a asociar actos de violencia con malestar físico, previndoo de ser violento. A película incorpora unha desconfianza ao conductismo, enfocándose na deshumanización e falta de opción nos métodos de modificación

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Jue Mar 25, 2010 12:52 am

De Bryan Pujol
Liberdade


Existen dous tipos de liberdades:

Externa: unha é a que nos cegar para se mover e actuar de calquera forma que entenderan, ata o límite permitido polas leis e costumes do propio país. Isto pode ser tan grande como o marco xurídico e político permite.

Interno: consiste en querer unha cousa ou outra e pode decidir por si mesmo os problemas que nos afectan.

Sen liberdade interior, non tería sentido de reclamar a liberdade política, porque a liberdade é a liberdade moral interno. Esta liberdade interior ou moralidade é determinada pola vontade, que ás veces é substituído polo uso de drogas, hipnose, control mental, ...


Determinismo

O determinismo é un holding que as cousas acontecen tan necesario, inevitable, seguindo o principio de causalidade: todo o que pasa é por unha causa, e pode ser explicado por esta causa.

Ser determinada e ser acondicionado non é o mesmo. Este último significa non ser totalmente libre, conservando a liberdade de responsabilidade polas súas accións, que nega o determinismo.


DETERMINISMO social. A súa tese central é que calquera táboa de valores e de calquera código de conducta a xurdir, desenvolver e, eventualmente, desaparece coa sociedade en que ocorre. A este respecto, non o código moral ser distinguido civil ou comercial: en todos os casos, sería o nivel de vida social, axustado para o tipo de sociedade en cuestión. Do mesmo xeito que o determinismo biolóxico e psicolóxico son absolutista, relativista determinismo social: cada sociedade adopta os valores e as normas que precisa.


En canto á película vista en clase " A laranxa mecánica" podemos destacar a conducta de Alex. Despois da terapia de aversión, Alex compórtase como un bo membro da sociedade, pero non por opción propia; a súa bontade é involuntaria e mecánica, como ben di o título de "laranxa mecánica". No cárcere, o sacerdote critica ao tratamento ludovico alegando que a verdadeira bontade debe se producto da libertade.

Outro tema que trata é a ofensa á psicoloxía conductual proposta polos psicólogos Watson e Skinner. Watson concedía limitacións ao conductismo e Skinner argumentaba que a modificación da conducta era a clave para unha sociedade ideal coma xa dixen antes. O tratamento Ludovico é a forma de modificación da conducta que os científicos aplicaron a Alex na película, condicionándoo a asociar actos de violencia con malestar físico, previndoo de ser violento.

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Admin Jue Mar 25, 2010 12:54 am

De Macarena Arcay Para Admin, Ayer a las 22:11

O determinismo é a hipótese na que todo acontece como resultado do que aconteceu antes. As teorias de Newton e Einstein, por exemplo, son deterministas. Segundo estas, coñecendo por completo o estado do universo neste momento poderíamos coñecer todo o futuro. En contraste, a mecánica cuántica é indeterminista.

Moitos defenden que o determinismo é incompatible coa libertade e, polo tanto, coa responsabilidade moral. O argumento mais forte é o das consecuencias.

Na película " A laranxa mecánica" prodúcese un cambio na conducta de Alex, este cambio faise para que este personaxe asocie feitos malos con malestar físico, e así consegue que este non os leve a cabo. Ao ser unnha conducta posta por un doutor non se trata de que Alex rectificara a súa conducta ou a modificara , senón que este foi sometido a procesos que fixeron que a súa conducta cambiase.
Ao atoparse condicionado,non actuou libremente e polo tanto non gozou do dereito a opinar ou a rectificar algo por sí mesmo. De ahí ven o título " A laranxa mecánica".
Alex ao sufrir o proceso de transformación da conducta pódese dicir que non era un ser humano, xa que non foi libre e atopábase baixo influencias dalguén que manexaba a súa conciencia. Era un títere nas mans de calquera.

Macarena Arcay Rozas Nº1 1ºBach-A

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty liberdade e determinismo

Mensaje  adrian novoa garcia Jue Mar 25, 2010 11:25 am

la especie humana en su conjunto puede ser considerado como un grupo, cada nación es un grupo, así como los partidos políticos, las religiones forman otros grupos. Lo que usted está buscando una comprensión de lo que subyace en todos los grupos y lo que los separa es la naturaleza de las fuerzas del grupo y cómo se expresan estas fuerzas. Un análisis de los grupos y las fortalezas inherentes le ayudará a entender lo que ha ocurrido en las recientes revoluciones portuguesa, especialmente a fin de determinar si es posible, la dirección del movimiento de la sociedad, tanto desde el punto de vista determinista como volitiva. Desde el punto de vista de las fuerzas deterministas conducen a resultados que, estadísticamente, en promedio, se podría prever, ya que conocer las condiciones de funcionamiento de dichas fuerzas y la empresa estatal que actúe en consecuencia. Además, el punto de vista volitivo corresponde a la incertidumbre de las predicciones estadísticas; desentrañar la naturaleza de esta incertidumbre es un problema filosófico difícil.
En los países con la libertad de expresión y la más desarrollada económicamente, no hay movimientos de liberación de la mujer y llegó a Portugal, con la libertad política, se manifiestan a la luz de estos movimientos, antes de varones malentendido generalizado. No es sólo una ideología verdaderamente progresista que tenemos que elegir la base correcta para los factores biológicos que han llevado favorable, expresada en un contexto social para las mujeres. Más fundamental y, ciertamente, no cabe ningún recurso a la civilización, la evolución de las sociedades para la tolerancia, la comprensión y la igualdad en el goce de las libertades. Las condiciones biológicas asociadas con el embarazo, sólo sería suprimida si la raza humana de nuevo a oviparidad (no es una obra del socialista George Bernard Shaw en la que se da como algo que ocurre en el futuro) o, mejor aún, en lugar de la reproducción sexual, reproducción no células en cultivo, básicamente de inflexión a este respecto a lo que ahora presentan los animales más simples donde el grupo pertenece a nuestra especie dejado a millones de años atrás.

Precisamente por este período de evolución, es el estado actual de la biología como paso práctico hacia atrás en este sentido. Con el retorno a los orígenes de las diferencias de sexo sería abolida, la familia, las emociones entre el hombre y la mujer desaparece, y la sociedad sería totalmente diferente. Por ahora y durante los próximos años en el futuro, debemos confiar en la reproducción humana como es, y lo que puede hacer para reducir socialmente progresista es lo que en las normales diferencias biológicas entre el hombre y la mujer no puede cambiar.

Más difícil será alcanzar los valores extremos. Estos son, por razones biológicas, el orden de uno por mil nacimientos, en la que el sexo no es normal. A menudo, estas anomalías se asocian con otras, deshabilitando la vida de los niños no nacidos, de modo que la percentagern la población, con fuertes anomalías de sexo, anatómicamente, puede ser menos. El caso es relativamente peor de las anomalías de comportamiento sexual, que se producen normalmente en los números de orden de un pequeño porcentaje de la población. En los países de la libertad de estas personas forman grupos a ser evidentes, en gran parte, a fin de alentar a ambas partes a ocultar su condición, por regla general, sin embargo, estos grupos siguen siendo muy mal visto por los no anómala. La persecución, la pobreza y la miseria al pueblo de la conducta sexual anormal están sujetos son históricos, bien conocidos los casos en los antiguos y recientes, sigue siendo actualmente una de las fuentes más notorias de la infelicidad de los miembros de nuestras sociedades.

La libertad completa a este respecto, parece dudosa la aplicación como un remedio. Sólo los tratamientos pueden provocar en el futuro una bipolaridad estricto. Se han fluctuado en ese sentido los datos científicos, incluyendo si las personas tienen un comportamiento sexual anormal, o no, las hormonas que las que son normales en ambos sexos. Está en el futuro para llegar a una conclusión sobre este punto y tal vez por los tratamientos hormonales, para subsanar las deficiencias. Sin embargo, ya se puede observar como se convierten en los principales problemas de sexo en las revoluciones, que en Portugal han tenido lugar desde abril de 1974 no es excepción en este sentido. Algunos de los componentes de los círculos libertarios y una parte, normalmente la parte más activa "avanzada" o considerada como la extrema izquierda, se hace patente la importâ.ncia para ellas tienen este tipo de problemas dentro de la bipolaridad con más frecuencia veces fuera. Sería difícil en un análisis de las tendencias de Freud, parte del impulso revolucionario de atribuir las mismas expresiones, en última instancia, los problemas de sexo, pero estos resultados podrían ser individual engañosa.

También cabe señalar el tipo de paradoja es que por un lado, si desea conducir el comportamiento sexual anormal a la bipolaridad de hombres y mujeres, y en segundo lugar, está el hecho de que los movimientos más extremos de la liberación de las mujeres que desean poner fin a con las diferencias entre el hombre y la mujer, para este fin, incluso con su atractivo sexual.
saludos rober!!!
wapo aiii

adrian novoa garcia

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 25/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty "Liberdade e determinismo"

Mensaje  Noelia Quintá García Jue Mar 25, 2010 12:15 pm

Con respecto ao determinismo pódese dicir que é unha doutrina filosófica que sostén que o pensamento e as accións humanas están claramente determinadas por unha irrompible causa-consecuencia. Tipos de determinismo:
- determinismo forte
-determinismo débil.
Tamén podemos dicir que o determinismo é unha doutrina con conceptos contrarios á liberdade.
Con respecto á liberdade, podemos dicir que é o dereito que todos temos a facer o que queiramos pero intentando respectar os dereitos das outras persoas que nos rodean.
A liberdade tamén pode definirse como unha facultade do ser humano que lle permite decidir, levar a cabo unha determinada acción segundo a súa intelixencia ou vontade.A liberdade, está rexida especialmente pola xustiza.
Dacordo coa película vista en clase, "A laranxa mecánica ", o protagonista Alex nun principio emprega a súa liberdade para facer dano e iso era o que a el lle gustaba. Despois de recibir o tratamento Ludóvico, aprendeu a ser bo respectando os dereitos dos demáis.

Noelia Quintá García

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 25/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty liberdade e determinismo

Mensaje  lucia quinta Jue Mar 25, 2010 2:28 pm

La libertad es un concepto inanimado al que se le han dado numerosas interpretaciones por parte de diferentes filosofías y escuelas de pensamiento. Se suele considerar que la palabra libertad designa la facultad del ser humano que le permite decidir llevar a cabo o no una determinada acción según su inteligencia o voluntad. La libertad es aquella facultad que permite a otras facultades actuar y que está regida por la justicia,esta definición es propia de una sociedad o un Estado, el cual "obliga" a las personas a regirse según un modelo estandar de conducta.

El determinismo es una doctrina filosófica que sostiene que todo acontecimiento físico, incluyendo el pensamiento y acciones humanas, están causalmente determinados por la irrompible cadena causa-consecuencia. Existen diferentes formulaciones de determinismo, que se diferencian en los detalles de sus afirmaciones. Para distinguir las diferentes formas de determinismo conviene clasificarlas acorde al grado de determinismo que postulan:

El determinismo fuerte sostiene que no existen sucesos genuinamente aleatorios o azarosos, y en general el futuro es potencialmente predecible a partir del presente (aunque lógicamente predictibilidad y determinación son independientes, ya que la primera requiere además cierto tipo de conocimiento de las condiciones iniciales).
El determinismo débil sostiene que es la probabilidad lo que está determinada por los hechos presentes, o que existe una fuerte correlación entre el estado presente y los estados futuros, aun admitiendo la influencia de sucesos esencialmente aleatorios e impredecibles.

En la película "La naranja mecanica" se pueden ver los dos aspectos,tanto libertad como determinismo.La libertad se observa en la primera parte de la pelicula,Alex tiene la libertad para elegir la conducta que quiere,y escoge la violencia.Pero en la segunda parte de la pelicula,cuando le administran una sustancia para que cuando vea escenas violentas sienta dolor esta latente el determinismo,ya que el no puede elegir la conducta,le viene determinada por otras personas que deciden por el.Dentro del determinismo,estaría dentro del determinismo debil,ya que los actos presentes tienen una consecuencia en el futuro.

lucia quinta

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 25/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty libertad y determinismo

Mensaje  vanesa villanueva cidre Jue Mar 25, 2010 3:21 pm

La palabra libertad, filosóficamente se suele tomar para designar la facultad del ser humano que le permite decidir llevar a cabo o no una determinada acción según inteligencia o voluntad; y políticamante para el derecho, o la capacidad y habilidad, de la libre determinación, como expresión de la voluntad del individuo.

El determinismo es la teoría de que toda acción humana es causada enteramente por acontecimientos precedentes, y no por el ejercicio de la voluntad. En filosofía, la teoría se basa en el principio metafísico de que un evento sin causa es imposible; el éxito de los científicos en descubrir las causas de cierto comportamiento y, en algunos casos, controlarlas, tiende a reforzar este principio.
Hay desacuerdo acerca de la adecuada enunciación del determinismo –un tópico central en la filosofía que nunca deja de ser polémico. El determinismo físico, que tiene su origen en el atomismo de Demócrito y Lucrecio, es la teoría de que la interacción humana se puede reducir a relaciones entre entidades biológicas, químicas o físicas, formulación fundamental para la sociobiología y la neurosicología modernas. El determinismo histórico de Karl Marx, por otra parte, es transpersonal y principalmente económico. En contraste con estas dos enunciaciones, el determinismo psicológico (base filosófica del psicoanálisis) es la teoría de que los propósitos, necesidades y deseos de individuos son esenciales para una explicación del comportamiento humano. El reciente determinismo conductual de B F Skinner es una modificación de esta postura, puesto que Skinner reduce todos los estados psicológicos internos al comportamiento públicamente observable. Su modelo estímulo-respuesta recurre a los modernos análisis estadístico y probabilístico de causalidad.
En la película la libertad aparece al principio cuando Alex utiliza la violencia y el determinismo aparece al final cuando le inyectan una sustancia por la cual Alex se siente mal al ver sus escenas violentas.

vanesa villanueva cidre

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 25/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Liberdade e determinismo Empty Re: Liberdade e determinismo

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.