Sofistas de Lalin
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

+4
ISABEL CALVIÑO ALMEIDA
mariapeke
soraya Santiso Taboada
Admin
8 participantes

Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  Admin Lun Mar 15, 2010 11:11 pm

John Locke e Tomé de Aquino parecen coincidir no ámbito de coincidencia da lei natural non obstante parecen discrepar na sua orixe. Elabora unha disertación sobre este tema

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  soraya Santiso Taboada Vie Mar 19, 2010 5:59 pm

TOMÉ DE AQUINO:Lei natural
O home posue unhas tendencias que se derivan n certas normas de conducta,a lei natural baseas:
-tendencia a conservar a súa propia existencia(conservar a vida)
-tendencia a procrear(parella,fillos)
-tendencia a coñecer a verdade e a vivir en sciedade(a sociedade é a ordenación acional da convivencia)
LOCKE:Lei natural
A vida libre de estado natural está sometida á necesidade, pola necesidade os homes asocianse de modo natural na familia nas tribus.A sociedade política é o resultado da necesidade porque no estado de natureza non hai autoridade común que actue como autoridade suprema e todos poden actuar conforme a súa razón natural.Por iso é necesario unha lei escrita que explicite a lei natural.Alei escrita ten que ser coactiva e dispoñer da forma suficiente para que se cumpla.Por medio da leinatural é capaz de regular a convivencia.Os dereitos naturais son o dereito a vida e a propiedade.A lei natural establece o dereito natural aos bens necesarios para conservar a vida os cales se obteñen mediante o traballo propio.

soraya Santiso Taboada

Mensajes : 2
Fecha de inscripción : 07/12/2009

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  mariapeke Vie Mar 19, 2010 6:02 pm

TOMÉ DE AQUINO:Lei natural
O home posue unhas tendencias que se derivan n certas normas de conducta,a lei natural baseas:
-tendencia a conservar a súa propia existencia(conservar a vida)
-tendencia a procrear(parella,fillos)
-tendencia a coñecer a verdade e a vivir en sciedade(a sociedade é a ordenación acional da convivencia)
LOCKE:Lei natural
A vida libre de estado natural está sometida á necesidade, pola necesidade os homes asocianse de modo natural na familia nas tribus.A sociedade política é o resultado da necesidade porque no estado de natureza non hai autoridade común que actue como autoridade suprema e todos poden actuar conforme a súa razón natural.Por iso é necesario unha lei escrita que explicite a lei natural.Alei escrita ten que ser coactiva e dispoñer da forma suficiente para que se cumpla.Por medio da leinatural é capaz de regular a convivencia.Os dereitos naturais son o dereito a vida e a propiedade.A lei natural establece o dereito natural aos bens necesarios para conservar a vida os cales se obteñen mediante o traballo propio.

mariapeke

Mensajes : 2
Fecha de inscripción : 07/12/2009

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  ISABEL CALVIÑO ALMEIDA Vie Mar 19, 2010 6:08 pm

TOMÉ DE AQUINO:Lei natural
O home posue unhas tendencias que se derivan n certas normas de conducta,a lei natural baseas:
-tendencia a conservar a súa propia existencia(conservar a vida)
-tendencia a procrear(parella,fillos)
-tendencia a coñecer a verdade e a vivir en sciedade(a sociedade é a ordenación acional da convivencia)
LOCKE:Lei natural
A vida libre de estado natural está sometida á necesidade, pola necesidade os homes asocianse de modo natural na familia nas tribus.A sociedade política é o resultado da necesidade porque no estado de natureza non hai autoridade común que actue como autoridade suprema e todos poden actuar conforme a súa razón natural.Por iso é necesario unha lei escrita que explicite a lei natural.Alei escrita ten que ser coactiva e dispoñer da forma suficiente para que se cumpla.Por medio da leinatural é capaz de regular a convivencia.Os dereitos naturais son o dereito a vida e a propiedade.A lei natural establece o dereito natural aos bens necesarios para conservar a vida os cales se obteñen mediante o traballo propio.

ISABEL CALVIÑO ALMEIDA

Mensajes : 2
Fecha de inscripción : 07/12/2009

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty lei natural en Tomé de Aquino e John Locke

Mensaje  abeledo Mar Mar 23, 2010 5:00 pm

As leis naturais determinan o tipo de comportamento que corresponde a cada corpo ou ser natural. Santo Tomé acepta este punto de vista ó considerar que os homes teñen un conxunto de inclinacións que corresponden á súa propia natureza e creerá posible establecer unha división entre a conduta boa e a mala atendendo á compatibilidad de ditas conductas coas inclinacións naturais: aquellas conductas que permiten a realización das inclinacións naturais son boas e as que sexan antinaturais malas. A principal diferenza do planteamento tomista respecto do planteamiento grego está en que para Tomé de Aquino estas inclinacións naturais descansan no último termo en Deus, quen pola súa providencia goberna todas as cousas e dalles as disposicións convenientes para a súa propia perfección. Ainda que esta fundamentación teolóxica está implícitamente nalgunhas tesis platónicas e aristotélicas, non se presenta na filosofía de estos autores coa claridade e importancia que o fai na tomista.
Pola súa parte John Locke afirma que a vida libre de estado natural está sometida á necesidade e, que por esta necesidade os homes asocianse de modo natural na familia.A sociedade política é o resultado da necesidade porque según Locke no estado de natureza non hai autoridade común que actue como autoridade suprema e todos poden actuar conforme a súa razón natural.Por iso é necesario unha lei escrita que explicite a lei natural.Esta lei escrita ten que ser coactiva e dispoñer da forma suficiente para que se cumpla.Por medio da lei natural é capaz de regular a convivencia.Os dereitos naturais son o dereito a vida e a propiedade.A lei natural establece o dereito natural aos bens necesarios para conservar a vida os cales se obteñen mediante o traballo propio.
Opinión compartida por Alejandro Abeledo, Alejandro Pérez, Alberto González e Adrián García

abeledo

Mensajes : 2
Fecha de inscripción : 23/10/2009

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  lauralaverde Miér Mar 24, 2010 11:01 am

A Lei Natural é o conxunto de principios que, en ética, teoloxía, dereito e teoría social, remite ao que se supón son as características permanentes da natureza humana, que poden servir como modelo para guiar e valorar a conduta é as leis civís. A lei natural considerase, en esencia, invariable e aplicable nun sentido universal. A causa da ambigüidade da palabra “natureza”, o significado de natural varía. Así, a lei natural pode ser considerada como un ideal ao que aspira a humanidade, ou un feito xeral entendido como o modo en que actúan por norma ou regra xeral os seres humanos. A lei natural é diferente da lei positiva, establecida pola sociedade civil.

Tome de Aquino[/u]
En ética e política desenvolveu a distinción entre lei natural e lei positiva, sendo a primeira a base obxectiva na que enraizar todo código moral humano concreto (elimínase asi o relativismo moral) e toda lei civil positiva. No caso de conflito entre a autoridade civil e a autoridade da Igrexa, debería prevalecer o criterio desta última, pois ocúpase do ben da alma, superior, segundo Tomé, ó ben corporal (asunto do poder civil).

Para Santo Tomás de Aquino a fin última das persoas era a beatitude. Todo o que as persoas apetecían ou desexaban o facían en función dese fin último. As persoas, segundo Santo Tomás, acadaban a beatitude coa visión de Deus, pero este era un premio que estaba reservado para os ben aventurados na outra vida polas súas accións virtuosas nesta.

O ben, polo tanto, identificábase, na ética medieval, co cumprimento da vontade de Deus durante a breve e pasaxeira vida terrenal das persoas para desfrutar dunha felicidade que só alcanzarían despos da morte.

John Locke


Esta ley, sostiene Locke, regía ya con Adán, siendo cognoscible por la sola razón: “lo cierto
es que esa ley existe, y que es tan inteligible y tan evidente para un ser racional, y para un estudioso
de esa ley, como lo son las leyes positivas de los Estados. Estas sólo son justas en cuanto están
fundadas en la ley de la naturaleza, por la que han de regularse y ser interpretadas”.(Cool Y continúa:
“habiendo sido esa ley promulgada y dada a conocer únicamente por la razón, no puede decirse que
está sometida a ella quien no ha alcanzado aún el uso de la razón”.(9)
Que la ley sea cognoscible por la razón no significa que deba ser dejada de lado la idea de
Revelación sino que, por el contrario, Locke parece afirmar en los Two Treatises la armonía entre
ambas fuentes de conocimiento: “si consultamos la razón o la revelación...”,(10) “lo mismo si nos
atenemos a la razón natural, que [...] si nos atenemos a la revelación...”(11) De manera que, aunque
existan otras de sus obras que anticipan el racionalismo del siglo XVIII, no puede afirmarse que
exista en el Essay un ataque explícito a la noción de fe.
Por lo demás, la creación del Estado no destruye la vigencia de la ley natural. Y son los
gobiernos y las normas positivas los que han de ceñirse a dicho ordenamiento si no quieren
apartarse de la justicia[u]

lauralaverde

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 24/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  paulalopez Miér Mar 24, 2010 8:12 pm

A LEI NATURAL EN TOMÉ DE AQUINO E LOCKE

Para Tomé de Aquino, Dios goberna o mundo a través da denominada Lei Eterna, estando esta relacionada coa natureza de todos os seres naturais. Deus en cada ser estableceu unha lei que participa nos seres racionais, sendo un reflexo da Razón Divina, á que se lle aplica o nome de Lei Natural . Nesta lei xorden unha serie de tendencias comúns a todos os seres: tendencia a conservar a súa propia existencia, a procreaee, a coñecer a verdade e vivir en sociedade. Dentro de esta lei, os seres intelixentes guíanse polas leis morais, mentres que os seres non intelixentes por leis físicas, xa que o home está dotado dunha razón coa que pode acceder á orde total do universo e averiguar o papel que desempeña nel.
Pola contra, para Locke, o home aínda que esté baixo paixóns e desexos, igual que pensa Tomé de Aquino, está dotado de razón e de conciencia por medio da lei natural, que non procede da experiencia e , a través desta, pode distinguir entre o que é bo e é malo. Por outra banda, Locke afirma que a lei natural non é a única que existe, e os homes poden elexir a que lle sexa máis convinte. Por medio da razón natural, obtida por medio da lei natural, o home ten así o dereito á vida e o dereito á propiedade. Ademais Locke, establece unha separación de poderes, pero sen referirse ao xudicial, soamente ao lexilativo e ao executivo. Por último, os dereitos que el recolle son un claro precedente da Lei dos Dereitos Humanos

paulalopez

Mensajes : 1
Fecha de inscripción : 24/03/2010

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty T. de Aquino-Locke

Mensaje  Coral Portomeñe García Miér Mar 24, 2010 9:53 pm

Para Aquino,a etica do ser humano basease na lei natural:isto quere dicir que todo ser natural posue aspectos que dependen sa sua natureza,e aqui incluese o home, e do seu coñecemento derivan as normas de comportamento,por exemplo: a conservacion da existencia propia, a vivir en sociedade coñecendo a verdade e a tendencia a procrear. Destas, surxen as obrigas morais para respetar a xustiza asi como a busca da verdade. Deste xeito, a lei natural debe ser coñecida polos homes; solo a lei natural permanece inalterado cos cambios nas sociedades e e comun a todos os seres humanos, xa que foi deus quen infundiu a mesma lei en todos os homes, sendo coñecida como a participacion da lei eternanos seres racionais. En resumo,considerase a lei natural como a razon pola que o home pode acceder a orde total do universo, e coñecer o papel que lle corresponde, pero sen contradicir a lei divina, co fin de acadar a felicidade.
Pola outra banda, Locke establece a Lei natural como o limite que ten o home a hora de gobernar as suas accions e dispoñer os seus bens como crea oportuno para poder vivir en perfecta liberdade. Asi, os homes poden vivir en perfecta igualdade, xa que non poden apelar a ningun ser superior e poden resolver as diferenzas mediante a razon. Para Locke non hai dereitos de todos a todo, xa uqe a lei natural prohibe matar,roubar...
Isto e considerado como un limite anterios as leis politicas, e na sua formulacion esta a idea do que posteriormente seran os Dereitos Humanos.

Coral Portomeñe García

Mensajes : 2
Fecha de inscripción : 12/12/2009
Edad : 31

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  Admin Jue Mar 25, 2010 12:43 am

María Blanco para usuario
mostrar detalles 20:57 (hace 2 horas)


Tomás de Aquino y Locke coinciden en la existencia de una ley natural pero se diferencian en que cada una tiene distinto origen.

Para Locke el origen de las ideas está en la experiencia percibida por la mente pero el de la ley natural no está en la experiencia. Esta ley permite que los individuos convivan unos con los otros y limita sus acciones en el Estado de la naturaleza para no tener problemas a la hora de escoger una ley para obedecer. En esta ley natural, que es el precedente de los Derechos Humanos, es muy importante el derecho a la vida y el de la propiedad (este último porque es una forma de mantener la vida). La prohibición de matar y robar es alguna de las cláusulas que aparecen en la ley natural de Locke.

Sin embargo, para Aquino el origen de la ley está en la naturaleza de cada persona. Al igual que la del anterior filósofo, esta se basa en el derecho a la vida, procrear y vivir en sociedad. Solamente la ley natural es la que puede permanecer inalterada cuando se producen cambios sociales. Realmente esta ley es una pequeña participación de la ley eterna en los seres vivos (solo los racionales). Para este filosófo Dios es el que odena el mundo y por ello va a existir una relación entre la ley eterna y la natural.



--------------------------------------------------------------------------------

Admin
Admin

Mensajes : 22
Fecha de inscripción : 29/09/2009

https://sofistaslalin.activo.mx

Volver arriba Ir abajo

Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke Empty Re: Similitudes e diferenzas entre a lei natural de Tomé de Aquino e a lei natural de John Locke

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.